پنج شنبه، 5 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » دستاورد پوشالی پالایش و پخش| کاهش واردات با تولید بنزینِ بی‌کیفیت

دستاورد پوشالی پالایش و پخش| کاهش واردات با تولید بنزینِ بی‌کیفیت

کد خبر: 9239

میزان واردات بنزین در سال گذشته ۱۱ میلیون لیتر در روز ثبت شده اما اخیرا وزارت نفت در توضیحی عنوان کرد با تکیه بر افزایش بهره‌وری از محل تولید پالایشگاه‌های داخلی، واردات بنزین به نصف کاهش یافته.

به گزارش بازار، میزان واردات بنزین در سال گذشته ۱۱ میلیون لیتر در روز ثبت شده اما اخیرا روابط عمومی وزارت نفت در توضیحی عنوان کرده که با تکیه بر «افزایش بهره‌وری از محل تولید پالایشگاه‌های داخلی»، میزان واردات بنزین به تقریبا نصف کاهش یافته.

البته واضح است که اجرای پروژه‌های بهره‌وری پالایشگاه‌ها موضوعی نیست که در یک ماه قابل تحقق باشد و ماجرا صرفا به یک دستاوردسازی بی‌فایده خلاصه می‌شود.

ماجرا از این قرار است که شرکت پالایش و پخش از فضای بی‌ثباتی مدیریتی در شرکت‌های خصولتی پالایشی برای فشار به آنها و افزایش تولید بنزین بی‌کیفیت استفاده می‌کند.

مدیران پالایشگاه‌ها نیز می‌دانند که در دولت جدید برای ابقا در جایگاه خود فعلا به نظر مثبت شرکت پالایش و پخش نیاز دارند، پس به ناچار همراهی می‌کنند.

بدین ترتیب با تحمیل خسارت به پالایشگاه‌ها فعلا تولید بنزین بی‌کیفیت حدود ۷ میلیون لیتر در روز بیشتر شده تا هدف دستاوردسازی برای کاهش واردات محقق شود.

منبع: tahlilbazaar-305266

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید